Welcome to My Blog,Have a Nice Journey. Do Follow Me :D

14/01/2012

Sahabat :*

 


Kadang-kadang kita tak sedar bahawa persahabatan itu telah terjalin beberapa tahun. Apa yang kita tahu adalah meneruskan kehidupan bersama sahabat :) Orang kata, first impression tu penting. Ini lah perkara pertama yang kita buat bila first time kita jumpa sahabat kita tu. Bila dah lama bersahabat, kita akan tanya balik dekat shabat2 kita.

A: Weh korang, masa mula2 korang jumpa aku , apa perasaan korang?
B:  Hmm . Kau tahu tak, masa mula2 aku jumpa kau, aku ingat kau ni senior. haha . sebab kau nampak mcm dah tua :D
A: -_______- haha . yeke ? <kurang asam>
C: Sama doe dgn aku. Pastu aku rasa mcm nak tampar je muka dia ni. Yelah pandang aku macam nak tampar aku . haha. tapi tu dulu lah :D <muka tak bersalah>
A: Okay, sekarang ni memang aku nak tampar kau . haha. tak lah gurau je :D
B&C: err -_______-

Haha. Mungkin ini yang terjadi sesetengah dari kita. Bila diingat balik, banyak kenangan yang dah dicipta :)
Yes, masa mula2 berkawan , banyak betul pergaduhan. Macam punca ada. Ingat2 balik, tak matang rupanya kita ni kan? haha. Tapi hakikatnya , pergaduhan ini yang mematangkan kita. 

Hari berlalu dengan indah :) dan di dalam keindahan itu, kita tak sedar bahawa sabahat kita diseru Allah untuk meneruskan perjuangan. Dan kita disini, hanya mampu mengenang kembali saat yang manis akan berulang kembali. Dan kita disini hanya mampu memanjat puncak tetinggi hidup kita.

"Ya Allah, kau berkati lah persahabatan ini. Berikan lah kemanisan persahabatan ini. Ya Allah, bimbinglah kami saat kami berjauhan."
-Aminn-





No comments:

Post a Comment